نه کاری که افراد موفق، صبح‌ها انجام نمی‌دهند

برچسب‌ها : , ,

خطاهای سحرخیزی

صبح‌ها بزرگ‌ترین فرصت، برای ایجاد یک روز پربازده برای افراد موفق است

و می‌تواند بزرگ‌ترین عامل در محافظت از شما در برابر مزاحمت‌ها و اتلاف وقت باشد.

ما از متخصصان و کارآفرینان زیادی این سئوال را پرسیدیم که «چه خطاهایی ممکن است در هنگام بیدار شدن در صبح زود انجام دهیم؟»

و حال جواب این سئوال را در ادامه مشاهده فرمایید.

خطای اول: زنگ ساعت را روی چند زمان مختلف تنظیم می‌کنند

اغلب افراد، زنگ ساعت بیدارباش صبح را هم‌زمان روی مثلا زمان‌های ۶:۴۰ ، ۶:۵۰ ، ۷:۰۰ و ۷:۱۵  قرار می‌دهند.

بعد از زدن زنگ اول و دوم معمولا چرت می‌زنند، تازه با زنگ سوم بیدار می‌‌شوند و در حالی‌که مشغول دوش گرفتن هستند زنگ چهارم هم به صدا در می‌آید.

اگر واقعا با صدای زنگ ساعت برای بیدار شدن مشکل دارید می‌توانید از برنامه‌ای دیگر استفاده کنید.

افراد موفق، خواب‌شان را به خوبی مدیریت می‌کنند، بنابراین با اولین صدای زنگ بیدار می‌شوند و برای شروع یک روز جدید آمادگی دارند.

خطای دوم: به محض بیدار شدن، تلویزیون را روشن می‌کنند

افارد موفق هرگز اجازه نمی‌دهند وقت‌شان با نگاه‌کردن به تلویزیون تلف شود.

در عوض، آنها مستقیما سراغ کاری می‌روند که از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده‌بودند.

خطای سوم: برای گرفتن تصمیمات کوچک، وقت زیادی می‌گذارند

افراد موفق هرگز برای گرفتن تصمیمات کوچکی نظیر «صبح هنگام بیدار شدن چی بپوشم»، یا «برای صبحانه چی بخورم»،  وقت نمی‌گذارند.

استیوجابز همیشه برای صبح‌ها، لباس یقه اسکی مشکی‌اش را می‌پوشید،

رئیس جمهور اوباما یکی از دو دست لباس مخصوص صبح‌ها را می‌پوشید.

هرچه تصمیم‌گیری‌های کوچک‌تان کمتر باشد و برای آنها وقت کمتری بگذارید، راحتت‌تر برروی تصمیمات بزرگ متمرکز می‌شوید.

خطای چهارم: گیج می‌شوند

موفق‌ترین افرادی که می‌شناسم هرگز در برنامه‌های کاری خود گیج نمی‌شوند.

آنها یک روز برنامه‌ریزی‌شده و با زمان‌بندی دقیق دارند.

اما این‌جوری نیست که برای دقیقه به دقیقه زندگی‌شان از قبل برنامه‌ریزی شده‌باشد،

بلکه آنها یک خط مشی مشخص دارند که همیشه از آن در اجرای کارهایشان استفاده می‌کنند.

خطای پنجم: صبح‌ها بعد از بیدارشدن، در همان پیژامه خواب، شروع به کار می‌کنند

یکی از مهم‌ترین مواردی که افراد موفق هنگام کار در خانه رعایت می‌کنند، این است که از لباس مخصوص کار، استفاده می‌کنند و نه از همان لباس‌های خانگی.

پس حتما هنگام کار در خانه، که معمولا صبح‌زود قبل از رفتن به سرکار انجام می‌گیرد لباس مخصوص کار در خانه داشته‌باشید.

این کار باعث می‌شود که به لحاظ ذهنی، بهتر با وضعیت کار در خانه و جدی‌گرفتن آن تطابق پیدا کنید و هربار با پوشیدن آن لباس‌ها  در خانه، مغز سریع برای انجام کار آمادگی پیدا می‌کند.

 

شاید بخواهید این نوشته مرتبط را هم بخوانید: چهار اقدام مفید برای سحرخیزی

 

خطای ششم: صبحانه نمی‌خورند

داشتن یک صبحانه مفید و مقوی، برای تقویت ذهن و بدن، در طول روز بسیار حیاتی است.

اغلب افراد، خوردن صبحانه را از برنامه زندگی خود حذف می‌کنند و معمولا به جای آن ناهار بیشتری می‌خورند که باعث می‌شود تمام بعد از ظهر، کسل و بی‌حال شوند.

صبح خود را با خوردن غذاهای پروتئین‌دار و میوه‌ها و سبزیجات سالم شروع کنید.

در این حالت بدن شما بسیار پرانرژی خواهد بود و برای انجام کارهای روزانه آماده‌تر خواهید بود.

خطای هفتم: مستقیما به سراغ کار می‌روند

موفق‌بودن و زیادکارکردن با هم فرق دارند.

موفق‌بودن به این معنی نیست که در طول هفته، ۸۰ ساعت کار کنید. بلکه موفق‌بودن به این معنی‌است که هنگام کارکردن، صددرصد تمرکزتان برروی کارتان باشد.

صبح‌ها، زمانی را به خودتان اختصاص دهید، صبحانه بخورید و حتی یک پیاده‌روی مختصر هم داشته باشید بعد شروع به کار کنید.

خطای هشتم:  از رفتن به سر کارشان ناراضی‌اند

افراد موفق صبح‌ها برای رفتن به سرکارشان اشتیاق دارند.

زمان رفتن به سرکار و مشکلات رفت‌و‌آمد اصلا برای آنها مهم نیست.

با یک نگاه مثبت به کل روز در ابتدای صبح، شروع موفقی داشته باشید.

اگر شما از بیدار شدن در صبح و رفتن به سر کار ترس دارید، پس برای بقیه روزتان یک استاندار خوب، برای موفقیت ندارید.

افراد موفق، برای رفتن به محل کار، هیجان و انگیزه دارند و همین می‌تواند سبب موفقیت بیشتر آنها در ادامه روز باشد.

 

شاید بخواهید این نوشته مرتبط را هم بخوانید: معجزه سحرخیزی: بیداری در ساعت پنج صبح

 

خطای نهم: برخلاف وضعیت طبیعی خود رفتار می‌کنند

برخی افراد سحرخیز هستند و برخی دیگر شب‌کار هستند.

اینکه شما کدام‌یک از این افراد هستید و در کدام ساعات روز پرانرژی‌تر هستید، بر موقفیت شما تاثیر حیاتی دارد.

اینکه شما ساعات روز خود را مدیریت کنید و بدانید که در کدام ساعات انرژی بیشتری دارید و به انجام کارهای مهم‌تر در آن مواقع بپردازید، بسیار مهم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *